středa 2. prosince 2015

Časování slovesa MOCI






Nemohl jsem si pomoci.
Mohla jsem to vědět.
Každý mohl dělat to, co chtěl.
Jak jsem na to mohla zapomenout?
Dítě si mohlo vzít sladkosti.
Mohli jsme jít večer do kina.
Nemohli jste udělat nic jiného.
Hosté mohli přijít každou chvíli.
Ženy mohly obléci krásné šaty.
Zvířata mohlo volně běhat po louce.

Jak vám můžu pomoci?
Můžeš přijít zítra k nám?
Nemůže to stihnout.
Každá žena může být krásná.
Ta hra může být velmi zábavná.
Můžeme se sejít na rohu ulice?
Můžete na slovíčko?
Psi můžou štěkat, jak chtějí.
Kde můžou být moje knihy?
Jablka můžou být zelená, červená nebo žlutá.

Večer budu moct zůstat doma.
Budeš moct uvařit oběd?
Syn bude moct přijít až zítra.
Dcera bude moci pracovat v nemocnici.
Kdo mi bude moct pomoci?
Budeme to moct udělat až zítra, dnes nemáme čas.
Kdy budeme moct pokračovat?
Moji přátelé budou moci přijít do kavárny.
Doufám, že moji synové budou moct zůstat na večeři.
V létě budou moct jet na dovolenou k moři.






Žádné komentáře:

Okomentovat